Известие

Collapse
No announcement yet.

Загряване на силов кабел

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Загряване на силов кабел

    Колеги, рециклирах динамото на колата, и забелязвам, че червения кабел, който отива към акумулатора грее много. не знам, дали и преди това е греел, като от сервиза ми казаха, че е възможно от това да се е прецакало динамото на колата, т.е. че кабела е заминал. препоръчаха подмяна. аз реших да почистя хубаво всички връзка в кутията на "+" на акумулатора, и да пристегна всички болтове, за да избегна като причина лоша връзка. въпреки това греенето продължава. някой имал ли е такъв проблем.
    колата е АР159 1.9 JTDm 150 к.с.
    Alfa 156 1.9 JTD 105
    Alfa 159 1.9 JTDm 150

  • #2
    Сменяй кабела, че ще се подпалиш. Може да има прекъснати жила някъде.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Аз бих измерил напрежението на акумулатора, когато моторът работи на средни обороти. Би трябвало да е в интервала 13,5 - 14,2 V.
      Ако нещо не е наред с регулатора на напрежение на "новия" алтернатор и поради това въпросното напрежение е прекалено високо, това може да се отразява, като греене на кабела. Но това би бил най-малкия проблем.

      PS:

      Това, което са ти казали в сервиза - за греещия кабел, като причина за дефектирането на алтернатора са пълни глупости!
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:48.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        При замерване, подава нормално напрежение. динамото си работи нормално.
        Alfa 156 1.9 JTD 105
        Alfa 159 1.9 JTDm 150

        Comment


        • #5
          Акумулаторът в каква кондиция е? При определени обстоятелства може и той да представлява много голям товар за алтернатора и поради това, кабелът да грее и това (големият товар) да стане причина за дефектирането на алтернатора.
          Ако и това не е, не остава друго освен самият кабел да има прекъснати жила и от там - намалено сечение.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Акумулатора е на 1,5 години, Бош силвер стар 5. нямам проблеми с него до сега. явно ще се сменя кабел, защото не ми се ще да се подпаля в това топло време. странно ми беше такъв дебел кабел да дефектира. интересното е, че греенето започва от горния край, от към снадката на кабила при кутията на "+" на акумулатора
            Alfa 156 1.9 JTD 105
            Alfa 159 1.9 JTDm 150

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от patro Покажи съобщение
              Акумулатора е на 1,5 години, Бош силвер стар 5. нямам проблеми с него до сега. явно ще се сменя кабел, защото не ми се ще да се подпаля в това топло време. странно ми беше такъв дебел кабел да дефектира. интересното е, че греенето започва от горния край, от към снадката на кабила при кутията на "+" на акумулатора
              Значи е закъсан в близост до кабелната обувка, което си е и логично.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Трябва да се смени само кабелния накрайник, като новият се скрепи към здрав и чист участък от кабела. Греенето идва от лоша връзка между него и кабела. Жила по протежението на кабела не могат да прекъснат току така.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Лошото е че в Бургас, никой не се наема да изготви нов кабел, или да подмени накрайника, поради специфичната форма на самия накрайник, и поради специфичните накрайници изобщо на този кабел. за други модели на алфа и фиат, правят "български" вариант на кабела, но за 159 не се захващат. новите са 200 лв. и се чака 2 седмици зя доставка.
                  по добре 200 лв. отколкото изгоряла кола, така ми се струва.
                  връзките на накрайника съм ги почистил, въпреки това греенето продължава, като най горещо е при снадката между кабела и обувката.

                  ---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:16 ----------

                  според пича от сервиза, такъв проблем имат най - често имат Фиат Пунто, но цената за "български" кабел е 15 лв., просто обувките били лесни за преправяне.
                  мнението е на Ауто Италия в Бургас
                  Alfa 156 1.9 JTD 105
                  Alfa 159 1.9 JTDm 150

                  Comment


                  • #10
                    Чак пък никой - едва ли. Просто не си попаднал на точния човек. А точния човек трябва да е добър електричар и не е необходимо непременно да е виждал Алфа.
                    Да се дават 200 лв. за парче жица е убийство, но не трябва да се оставя и нещото неоправено.

                    Евентуално втора употреба също би свършило работа.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от patro Покажи съобщение
                      Лошото е че в Бургас, никой не се наема да изготви нов кабел, или да подмени накрайника, поради специфичната форма на самия накрайник, и поради специфичните накрайници изобщо на този кабел. за други модели на алфа и фиат, правят "български" вариант на кабела, но за 159 не се захващат. новите са 200 лв. и се чака 2 седмици зя доставка.
                      по добре 200 лв. отколкото изгоряла кола, така ми се струва.
                      връзките на накрайника съм ги почистил, въпреки това греенето продължава, като най горещо е при снадката между кабела и обувката.

                      ---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:16 ----------

                      според пича от сервиза, такъв проблем имат най - често имат Фиат Пунто, но цената за "български" кабел е 15 лв., просто обувките били лесни за преправяне.
                      мнението е на Ауто Италия в Бургас
                      Ти ме преби. Ебати и кабелът, дето не може да се направи.
                      Просто трябва да се свалят кабелните обувки, което в краен случай става с малко рязане, мощен поялник или горелка и после парче многожилен кабел с гумена изолация, с необходимата дължина и сечение, на което да стегнеш и запоиш "обувките", и това е. Даже е хубаво да сложиш с малко по-голямо сечение.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        В горната си част кабила е с обувка под 90 градуса, после продължава в кабел, а в последствие преминава през шина, която е нещо като куха. точно това преминаване е проблемното, т.е. не може да се побългари, т.е. това не може да се направи. освен това, този дебелия кабел след това преминава в по - тънък кабел пак през някакви обувки и снадки, абе изобщо чудо.
                        двата кабела общо струват 200 лв. след като ги подменя, ще ги снимам и ще ги кача, ама явно има проблем в побългаряването, защото в цех в който по принцип побългаряват такива кабели за Фиат, изработват ел. табла и тем подобни, абе изобщо "жичкаджии, казаха че не се наемат с това нещо.

                        ---------- Post added at 18:02 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

                        Относно втората употреба за такива жици, не знам, ама не съм сигурен че е удачен избор. ако отново има проблем, кво правим, връщаме и търсим отново.
                        Явно както казваме всички с Алфа - да притежаваш и управляваш алфа е особен вид лудост, но пък кефа е просто ..............
                        Last edited by patro; d.m.y г., 20:59.
                        Alfa 156 1.9 JTD 105
                        Alfa 159 1.9 JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от patro Покажи съобщение
                          В горната си част кабила е с обувка под 90 градуса, после продължава в кабел, а в последствие преминава през шина, която е нещо като куха. точно това преминаване е проблемното, т.е. не може да се побългари, т.е. това не може да се направи. освен това, този дебелия кабел след това преминава в по - тънък кабел пак през някакви обувки и снадки, абе изобщо чудо.
                          двата кабела общо струват 200 лв. след като ги подменя, ще ги снимам и ще ги кача, ама явно има проблем в побългаряването, защото в цех в който по принцип побългаряват такива кабели за Фиат, изработват ел. табла и тем подобни, абе изобщо "жичкаджии, казаха че не се наемат с това нещо.

                          ---------- Post added at 18:02 ---------- Previous post was at 17:56 ----------

                          Относно втората употреба за такива жици, не знам, ама не съм сигурен че е удачен избор. ако отново има проблем, кво правим, връщаме и търсим отново.
                          Явно както казваме всички с Алфа - да притежаваш и управляваш алфа е особен вид лудост, но пък кефа е просто ..............
                          Хайде де, срежи кабела плътно до обувката, разпробий, заголи стария, вкарай и някой да ти го пресова

                          Comment


                          • #14
                            Е точно това не бива да правиш. 100% ще стане по-зле.
                            Кабелна обувка не се кербова (за незапознатите които ги пресоват) втори път. Тя заема форма на камъка с който се кербова и кабела отвътре, което си е изчислено чисто технически за определените квадратни милиметри с определена сила. Няма как да я върнеш в първоначална форма, ако разпробиеш ще отнемеш част от структората и, да не говорим че ще трябва да се кербова наново с по-малък камък, което допълнително ще доведе до неспецифична форма и нарушаване на структората и.

                            Продават се ъглови кабелни обувки, взема се подходящата и се кербова с кербовка. Това е което трябва да направиш. Другия вариант е да подмениш целия кабел със същия или едно сечение нагоре, като отново съобразиш обувките според сечението на кабела и отвора. Това е, нищо сложно, за 10мин работа. Преди това е добре да се почистят с шкурка повърхностите които ще контактуват, евентуално и намазване с проводяща грес (едно време ги мажеха с обикновенна). Също е добре да се сложи термосвиваем шлаух който да запечата обувката с изолацията на кабела, това се прави срещу проникване на влага, защото това най-често е в корена на проблема. Медта си прави окис и оттам с течение на времето започва да прави проблеми. Успех.
                            Attached Files
                            Last edited by mirchozo; d.m.y г., 10:41.
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #15
                              Колега иди в магазин за ел.материали с парче от кабела. Вземи една идея по-голямо сечение и кабелна обувка от мед за него. Може да ги питаш дали могат да тия пресоват за кабела. Дори ицда не е извита няма ядове,няма да седи толкова естерически. Кабела няма да ти излезе повече от 30 кинта с обувката. Нищо специално не се изисква като умения.
                              От снимката по-горе мисля,че кабела е 10 квадрата.

                              Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
                              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                              Comment

                              Working...
                              X